تجلیل از روزه اولی ها در راستای اجرای طرح ملی راهکار 
تجلیل از روزه اولی ها در راستای اجرای طرح ملی راهکار 

تجلیل از روزه اولی ها در راستای اجرای طرح ملی راهکار 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: در راستای اجرای طرح ملی راهکار یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری در ماه مبارک رمضان، شناسایی روزه اولی های محله مسجد و تجلیل از آنها بود.
شناسه خبر : 929753 تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان انتشار :

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای اجرای طرح ملی راهکار یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری در ماه مبارک رمضان، شناسایی روزه اولی های محله مسجد و تجلیل از آنها بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: با هدف تشویق و ترغیب روزه اولی ها به انجام واجبات دینی، به ۱۰ نفر از دختران و ۱۵ نفر از پسران روزه اولی جوایز فرهنگی از جمله کتاب اهدا کردیم امیدواریم با این اقدام خاطره خوشی از اولین ماه رمضانی که توفیق پیدا کردند که روزه بگیرند برای همیشه در ذهن آنها ماندگار شود.

وی عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مساجد در برخی از شهرستان های جنوبی کرمان در لیالی قدر به تعدادی از روستاهای این شهرستان ها رفتیم و با همکاری ۲۰ نفر از طلاب حوزه علمیه و بچه های گروه جهادی مراسم سخنرانی، و مناجات خوانی را  با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کردیم و همچنین به سوالات شرعی مردم نیز پاسخ دادیم.

حجت الاسلام خاوری اظهار کرد: قبل از برگزاری مراسم مساجد را ضد عفونی کرده و در هنگام ورود مردم به مسجد به آنها ماسک داده و تاکید می کردیم که برای حفظ سلامت خود و اطرافیان نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری بیان کرد: یکسری مسابقه پرسش و پاسخ احکام نیز ویژه نوجوانان برگزار کرده و به آنها نیز جوایزی اهدا کردیم.

وی یادآور شد: گروه جهادی کانون شهید باکری تا قبل از شیوع کرونا با همکاری طلاب حوزه علمیه رودبار جنوب در ایام و مناسبت های مذهبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به مناطق دور افتاده و محروم می رفت اما با شیوع کرونا رویکردهای فعالیت ها و برنامه های کانون تغییر کرد و پس از آن فعالیت های جهادی کانون با اولویت کمک و خدمت رسانی به محرومین در حال اجرا می باشد.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه ابراز کرد: از اقدامات جهادی بچه های مسجدی کانون شهید باکری در ایام کرونایی می توان به ضدعفونی مساجد و منازل، کمک در امدادرسانی به سیل زدگان، تهیه و توزیع سبد غذایی و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم در ایام ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان و ایتام اشاره کرد.

پایان پیام/ 586